27.1.2018

Bali

Täällä ollaan, mutta sitä ennen oli hyvästelty hätäiset mopedistit, jotka halusivat varmistaa kotiin pääsyn, vain Jani jäi varttumaan sitä toista alkuperäistä lentoa, ensimmäinen lento kun meni Kambodzan viikon viivästymisen takia huti.
Hätäiset kun pelkäsivät uutta tulivuorenpurkausta,jonka takia Severi ja Erkki, joilla oli ns pakko päästä kotimaahan alkuperäisellä aikataululla, joutuivat ottamaan taxin Surabaijaan ja sieltä Brunein kautta Singaporeen lennolle, mutta he  ehtivät hyvin, jäi aikaakin vielä 15 min ennen kuin kone lähti.

Siinä se tulivuori puhkuu, mutt se ei haitannut lentoliikennettä ja hei hei matkakumppanit ja kiitos vielä eniromaisesta matkaseurasta ja erityis kiitos Peterille vielä hienosti järjestetystä ikimuistoisesta matkasta ja yllättävien ongelmien hienoista ratkaisuista

Me vietettiin ilta Densaparin tyhjässä kylässä, kun turistit välttelivät tulivuorenpurkausta
Me suunnitellen seuraavaa siirtoa.

Paikallinen sää asema

Melkein kaikkea saatiin matkan moottoripyörä aikana kokea, maanjäristys ja tsunami olivat ainoita kun ei koettu, tulivuorenpurkaus kyllä

Aamulla Taxi alle ja siirtyminen UBUDiin, jossa etsimme Joogaa, mutta tuloksetta, vain normaaleja turisti kauppoja, kallista syömistä ja juomista turisteille löytyi.

Turisti kräässää katselemassa UBUDin markkinoilla, jätettiin väliin kissankakka kahvit ja apina metsä.

Siellä siellä se on, niitä riiti riesaksi asti, kaikkea vähänkin irtonaista sai vartioida ja pitää piilossa, ettei apinat vie mennessään

Mutta sitä ennen hunajaaaa, sitä saa täällä tuttipullosta

Aku Ankka ja sukulaiset ruokailemassa riispelossa, vapaana tietenkin

Pienet lahjukset jumalille, jotta matka jatkuisi edelleen hyvin kuten tähänkin asti.
Me lähdetään kohti uusia seikkailuja, ensin Penidalle sitten ...

Tällä mennään ja lujaa, puntit kastui kahlatessa veneelle onneksi toisessa päässä oli sitten laituri eipähän sitten tarvinnut uida saareen

Vuokrattiin skootteri päiväksi hotellilta ja lähdettiin tutustumaan saareen

Kristalbayssä saaren parhaassa rannassa,koko päivä aurinkoa ottamassa ja oluella tietenkin

Saahan sitänyt ainakin yhden kypäräkaljan ottaa, vaikka ajettiin skootterilla ja ilman kypärää

Kristalbayssä iltaaurinkoa ottamassa

Nämä olikin sitten mielestämme parhaat asiat mitä saaresta löytyi ( ranta ja skootteri )  matka jatkui kohti Giliä, kun tältäkään saarelta ei lötynyt Joogaa, jota ensisijaisesti lähdimme etsimään Balilta

Tällaisella kipolla lähdimme kohti Gili Airia, tällä mentiin aallokossa sitten ihan täpöä, onneksi seuraava vene oli sitten vähän isompi

Siellä häämöttää loppu lomamme saari Gili Air, vene pysähtyi ensin Gili Menossa ja sitten Gili Trawangissa joista poimittin ja jätettiin jonkin verran nuorisoa.
Bali ja sen saaret osoittautuivat turisteista tyhjiksi, hyvä meille, tilaa ja hotelli valikoimaa oli, säälitti vaan paikallisia, kun ei ole asiakkaita
Meidän kukkarolle se teki hyvää, kaikesta sai tingittyä, vaikka oli muutenkin halpaa meille

Saaressa menitä vastassa oli tällaiset Taxit, kun tälläkään saarella ei sallita muunlaisia kulkuneuvoja, paitsi polkupyörä, me kävelimme reippailun vuoksi kaikki puoli kilometriä hotellille helteessä

Tältä tuntuu nyt

Ja näyttää myös
Kuten kuvistakin näkee, nautitaan elämästä

Lomalla tietenkin, aurinkoa, valkoista hiekkaa, lämmintä vettä ja kylmää olutta, kaikki hyvin

Arvaa monta Porvoolaista kuvassa ?

Vielä kun löytyi vesi Jooga ja Joogaa, jota lähdimme etsimään, kaikki hyvin...

Onnellinen Joogi, elämä hymyili

Terrakotta sotilaatkin ovat rantautuneet Gili Airille

Kaikki kiva loppuu aikanaan ja kotimatka voi alkaa

Veneellä Denpasariin ja tuttuun hotelliin viimeiset ostokset ja yhden pysähdyksen taktiikalla kohti kotia

Back to work.

Mutta ennenkuin pääsin pois maasta sain sakot, kun viisumi oli mennyt ns pitkäksi kahdella päivällä, vaikka olin ostanut pidemmän viisumin ja sanonut ja näyttänyt paluu lipun tulliviranomaisille, ei siinä selitys auttanut. Sakko tuli 600.000
No eihän se miljonäärillä paljon ole euroissa mutta kumminkin, sain kuitin