Aamulla tankin kautta ihmettelemään
maailman kolmanneksi suurinta patsasta, yli 100 m korkea, ei käyty sisällä yms
nyt näitä on nähty tarpeeksi.
Aamulla
tietysti ensin uimaan ja sauna oli tietenkin remontissa, p..kele piti olla
suomi sauna, kuten eilenkin.
Tämmösen olivat pykänneet hotellin allasosaston viereen.
Pitäähän tankkaajalla olla työnjohto paikalla koko ajan.Tytöt jopa siirsivät pyörät tankille, kun meillä oli muuta tekemistä, palvelu pelaa tässä maassa.
Matkalla isolle patsaalle pysähdyimme
ihmettelemään pienien patsaiden määrää, niitä oli 10000 rivissä, jonossa ym.
Niitä oli lukemattomia.Ja paikalla tietenkin aktiivisia myyjiä.
Patsaita yms muita rakennuksia oli ihan riittäväsi ihmeteltäväksi asti.
Patsaalle
mennessä olivat pojat veistämässä puu tukista pikku patsaita aika alkeellisilla
työkaluikla, taltta ja vasara menetelmällä, saaden kuitenkin aika näyttäviä
teoksia aikaiseksi.
Aikasen ison patsaan tehneet.
Seuraavaksi katsomaan 1700 luvulla
vankityövoimalla tehtyä tiili kyhäelmää jonka pykääminen kesti 30 v ja siellä
oli 30000 henkilöä töissä.
Vähän on aika kuluttanut ja tehnyt tehtävänsä.
Siitä kulttuuri/historia matka jatkui
suurelle kellolle, missä oli sitten niinkuin muillakin turistirysä paikoilla
paljon kiinalaisia, aina riesaksi asti.
Kellon tarina.
Matkan päätäsjuomat, se yksi on oikeasti konjakkia, vain ns väärästä lasista...
Hyvää yötä Mandalay.
Illalla syömään matkan päätös illallinen,
jonka oli tilannut hienoon ravintolaan matkatoimiston suomalainen omistaja joka
on asunut maassa jo 15 vuotta.
Ravintolan mainos, Golden Duck.Ankkaa ja monta muutakin ruokalajia tuotiin pöytään, oli samanlainen pyörivä ” pöytä ” kuin kiinassa. Siitä jatkoille beer countryyn.
Jatkoilla, otettiin muutama olut kun oli niin halpa, piti säästää.
Pyörät palautettu, kaikki meni hyvin, mitä
nyt muutamia renkaita meni, 1xakku, kytki vaijeri, käynnistys ongelmia,
pudonnut pakoputki ym pientä, joten aika hyvin n 1600 km burman teillä Royal
Enfieldeillä, onneksi oli paikallinen mekaanikko joka ratkaisi aina nopeasti
ongelmat Burmassa ajelu on samankaltaista kuin muissakin etelän maissa,
kaupungissa liikenne tuuheaa ja maalla lähes tyhjät tiet, mutta silti pitää
olla koko ajan hereillä.
Löytyihän se kauppakin.
Ja mopo.
Matkalla torille, eikä kylmäketju katkea.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti