15.10.2018

Päivä 5

Aamupalalle ajoissa olihan meillä pari rajan ylitystä tiedossa missä voi kulua aikaa enemmän kuin kellossa on tunteja.


 Risteilylle menossa.

Siellä se Ferrari pilkistää...

Matka meni hyvin nopeusrajoituksia noudattaen, tullessamme johonkin rajalle luultavasti Kroatia Montenegro poliisi katsoi passit ja seuraava katsoi leimasi passit ja pyysi aukaisemaan takaluukun, tämä hyvä. Selittelin ja näytin hyväntekeväisyysjärjestön kutsukirjeen tämä ok matka jatkuu hyvissä merkeissä.
Kunnes kytkin sanoo kova ääneisesti Pam poks ja silleen, muovi osia lattialla, mitä nyt ? Kytkin vaijeri ok jotain muoviosia rikki, eikun huoltoa etsimään. Matka jatkuu -startilla auto käyntiin - liikkeelle. Ensimmäinen löytämämme huoltoliike on autosähkö liike Seuraava ohjaa uuteen paikkaan joka ottaa ja tutkii vian, uusi kytkin poljin tarvitaan, kestää 1 päivä saada uusi poljin, matkaa loppukohteeseen n 150 km, avustustyötä ja matka loppukohteeseen lyhyt, selitys auttaa saamme asentajan tekemään ns virityksen jotta pääsemme kohteeseen. Iso kiitos asentajallemme jonka lahjomme lopuksi karamelleilla.


Pieni remontti.
Matka jatkuu Kroatia Albaania rajalle, jossa passit ja auton paperit piti näyttää, kerromme että auton paperit varastettu, hyväntekeväisyystyötä yms selitystä ilmassa, ovet auki, sivuovi jumissa , ei aukea ovi, tavataan rajan toisella puolella.... aja sivuun, papereiden näyttö, avustuskuorma, ei auto.. aja passin tarkastukseen sittenkin mitä ??? Hiki tuli tästä jumpasta, tuli uusi tullimies, passin tarkastukseen, kaikki ok voitte jatkaa matkaa huh!

Loppu matka Albaniasta ajettiin tosi rauhallisesti välttäen poliisi pysäytyksiä ( ylinopeus ) tms Tiranassa päästyämme oli 4 ruuhka ja kytkin osasto viritetty jännitys nousi joka lähdössä vaihdossa tai muuten vaan ja lämmöt nousi koneessa ja kuskissa, hytissä. Lämmöt tapissa koneessa löysimme hotellin ensimmäisessä risteyksessä, sinne Fiat parkkiin ja kysymään hotellilta onko tilaa p paikkaa, hinta nyt ei ollut se ensimmäinen asia mielessä, ennenkuin kaikki keittää, kaikki hyvin, Ferrari toimi niinkuin piti, kiitos Niko, matka joutui ilman ” isompia ” murheita.



Kaikki meni tähän asti niinkuin suunniteltiin, tai ainakin melkein, pieniä murheita ei lasketa.
Perillä! Matkaa takana 3200 km ilman isompia murheita.

Huomenna alkaa se varsinainen avustus työ.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti