Laivarantaan ja odotusta,
oppaat papereiden tekoon, odotusta, siitä tulliin, odotusta, pyörät luullun
laivan lähelle, eihän se ollut se, meidät opastettiin turva auton perässä
oikeaan laivaan joka olikin toisella puolella satamaa. Tähän kaikkeen meni vain
9 h, ennen kuin pääsimme sitomaan omilla vähillä huonoilla liinoilla pyöriämme
risteilyn ajaksi.
Oppaat varttuu laivaan pääsyä.
Ja toinen
Me muut.
Nyt päästään vihdoin laivaan odottamaan.
Oppaat varttuu laivaan pääsyä.
Ja toinen
Me muut.
Nyt päästään vihdoin laivaan odottamaan.
Laivassa kapyysiin ja runsas
aamupala(teetä ja pipari) josta siirryimme hytteihin. 6 ukkoa/korsu, kolme
parvisänkyä ja lavuaari, suihku ja wc käytävällä, tässä tämän risteilyaluksen
hienoudet, runsas illallinen klo 20, ei ihan lähellekään Siljan tasoa.
22 h paikallaan oloa
kaijassa, ennen kuin paatti liikkui mihinkään, selitys, mikä
luultavasti on totta, naapurimaan kanavaan ei saatu liikkumislupaa? Niin tai
näin. Sitä pukin ei kuninkaan menty.
Laivan tasokas WC!
Hinaaja veti meidät irti kaijasta, parin tunnin jälkeen ankkuri maahan, liike seis, ”joku” otti valokuvan sotilasaluksesta, armeija poliisi tulli yms tarkistamaan kaikkien puhelimet/kamerat, vaikka syyllinen tunnusti ja kuva tuhottiinkin, siinäkin pysähdyksessä tuli pari tuntia risteilyaikaa lisää.
Risteilyaikaa edessä
luvattu noin 16 h, joten aika pitkä siirtymä tämäkin, maata pitkin Venäjän
kautta olisi ollut 1000 km, mutta meillä ei ole Venäjän viisumia, joten ei auta
muuta kuin kärsiä tämä risteily. Hinaaja veti meidät irti kaijasta, parin tunnin jälkeen ankkuri maahan, liike seis, ”joku” otti valokuvan sotilasaluksesta, armeija poliisi tulli yms tarkistamaan kaikkien puhelimet/kamerat, vaikka syyllinen tunnusti ja kuva tuhottiinkin, siinäkin pysähdyksessä tuli pari tuntia risteilyaikaa lisää.
Tästä tuli sitten 24 h risteily ennen kuin päästiin ulos laivasta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti